صفحه اصلی > گزارش تصویری : پویش «میراث بانان کوچک» ادامه دارد+ویدیو

پویش «میراث بانان کوچک» ادامه دارد+ویدیو

شما هم دعوتید به پویش «میراث‌بانان کوچک»، این پویش «مسئولیت ایرانی‌بودن»  را به ما متذکر می‌شود. 

پویش «میراث‌بانان کوچک» با هدف افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در آستانه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی کشور، تعریف شده است.

علیرضا تابش دبیر جشنواره دوم در نشست خبری این رویداد گفت: باید ایران را از کودکی و نوجوانی شناخت و پویش میراث‌بانان کوچک در پی تحقق این ایده است.  این پویش «مسئولیت ایرانی بودن»  را به ما متذکر می‌شود. 

بر این اساس کودکان و نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال از سراسر کشور می‌توانند داستان‌ها یا موضوعات مرتبط با دریافت‌های شخصی از میراث خانوادگی، محلی و قومی خود (آیین‌ها، لهجه‌ها، مثل‌ها و…) را در کنار ارائه پیشنهاد و توضیح پیرامون حفاظت از آن‌ها را در این پویش به اشتراک بگذارند.

خاطره‌نویسی، سفرنامه، عکس و فیلم از آنچه «میراث فرهنگی» نامیده می‌شود که می‌تواند شامل میراث ملموس (مکان‌های تاریخی، صنایع دستی و…) و میراث ناملموس (آیین، فرهنگ‌ها، رسوم تاریخی، سنن محلی و بومی، لالایی‌ها، آسیاب‌هایی و بازی‌های محلی و…) باشد هم بخش دیگری از این رویداد رسانه‌ای را شامل می‌شود.

کودکان و نوجوانان برای شرکت در این پویش، می‌توانند ویدئوها و آثار مکتوب خود را به صورت افقی به آدرس ایمیل  ch.festival.mcth@gmail.com ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید