صفحه اصلی > اخبار : نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اتفاق بسیار مهمی بود که باعث شد تا آشنایی مردم با حوزه میراث‌فرهنگی بیش از پیش افزایش یاید. خوشبختانه این دو دوره که جشنواره برگزار شد، نتایج خوبی را به دنبال داشت.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، سیدعزت‌الله ضرغامی شب گذشته در مراسم گرامیداشت اولین سالگردثبت جهانی یلدا که در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت آشنایی همگان با میراث‌فرهنگی، به برپایی دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به‌خوبی برگزار شد.

او ادامه داد: برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار مهمی بود که باعث شد تا آشنایی مردم با حوزه میراث‌فرهنگی بیش از پیش افزایش یاید. خوشبختانه این دو دوره که جشنواره برگزار شد، نتایج خوبی را به دنبال داشت.

ضرغامی اضافه کرد: گاهی اوقات شخصیت‌های برجسته حتی اطلاعات دقیقی از میراث‌فرهنگی ندارند. برخی از افراد شاخص کشورهای مختلف محضر مقام معظم رهبری می‌آیند اطلاعات دقیقی از مفاخر خود ندارند، اما رهبر انقلاب که آثار متعددی را از نویسندگان کشورهای مختلف مطالعه کرده‌اند، آشنایی کامل با مفاخر و شخصیت‌های ادبی و نویسندگان آن کشورها دارند.
وزیر میراث فرهنگی همچنین در مراسم گرامی‌داشت اولین سالگرد ثبت‌جهانی یلدا که با حضور تعدادی از سفرای کشورهای مختلف برگزار شد، گفت: یکی از بخش‌های جالب‌توجه این مراسم شاهنامه‌خوانی دختر ۸‌ساله‌ بود که از دستاوردهای پویش میراث‌بانان کوچک دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به شمار می‌رفت. ضرغامی در این مراسم گفت: این گونه اجراها بسیار خوب است. نوجوانان و کودکان ما باید بیش از پیش با شاهنامه آشنا شوند از این رو پیشنهاد من به آقای دارابی این است که جشنواره‌ای با عنوان شاهنامه‌خوانی با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شود چرا که شاهنامه متعلق به تمام مردم دنیاست.

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

هنر از میراث فرهنگی منفک نیست

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری معتقد است برپایی جشنواره…

آذر 29, 1402

دیدگاهتان را بنویسید