صفحه اصلی > اخبار : محمدی: جشنواره ملی میراث‌فرهنگی برای محتوا ارزش قائل است

محمدی: جشنواره ملی میراث‌فرهنگی برای محتوا ارزش قائل است

محمدرضا محمدی یکی از افرادی است که با فناوری «بازسازی آثار ثبت جهانی و ملی در بستر فناور» به عنوان برگزیده بخش هنرهای رایانه‌ای دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی انتخاب شد. 

او درباره فناوری تولید شده در شرکت فرجاد سپهر جهان‌آرا گفت: در اکسپوی دوبی بود که متوجه شدیم دیگر امکان معرفی هویت فرهنگی و میراث ایرانی با ابزارهای گذشته مثل عکس، ویدیو، صوت وجود ندارد. به همین دلیل کار خود را روی پروژه‌ای با عنوان «واقعیت ترکیبی» آغاز کردیم. در این روش با مستندنگاری دیجیتال از آثار باستانی و سه بعدی کردن تصاویر این آثار، امکان بازدید مجازی برای علاقمندان  فراهم می‌شد. با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توانستیم در کمترین زمان اطلاعات را جمع‌آوری کنیم و تیمی قوی و زبده را دورهم جمع کردیم تا فناوری واقعیت ترکیبی را تولید کنیم. 

محمدی اضافه کرد: این فناوری رسانه‌ای  برای معرفی میراث‌فرهنگی ایران به دنیاست. احساس حضور در موقعیت با توجه به تجهیزات، یکی از ویژگی‌های برجسته این فناوری واقعیت ترکیبی است. همین ویژگی بسیاری از گردشگران را ترغیب خواهد کرد تا به صورت حضوری در ایران از آثار باستانی دیدن کنند.

محمدی با تاکید بر این موضوع که جشنواره برای محتوا اهمیت قائل است، بیان کرد:  جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به تولیدکنندگان نسل جدید محتوا میدان داد تا خودشان را بسنجند و با یکدیگر رقابت کنند. ضمن این که جشنواره قصد داشت مخاطب خود را با  فناوری‌های جدید و اغلب مغفول مانده که در کشور وجود دارد، آشنا کند و در قدم بعدی بستری برای ارتباط دادن این افراد با یکدیگر طراحی کند.

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید