صفحه اصلی > اخبار : نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی: نگاه تحول‌گرا در حفظ میراث فرهنگی کشور ارزشمند است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی: نگاه تحول‌گرا در حفظ میراث فرهنگی کشور ارزشمند است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور آقای ضرغامی در وزارتخانه میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری اتفاقات خوبی رخ داده و تحول‌هایی در حال رخ دادن است. ایشان تریبون هنرمندان در دولت هستند و نگاه ویژه‌ای به میراث فرهنگی و صنایع دستی دارند. برپایی دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی نیز در راستای این نگاه تحول‌گرا حائز اهمیت است.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در زمینه اهمیت برگزاری دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، اظهار کرد: میراث فرهنگی هر کشوری، گنجینه ارزشمند تاریخ و هویت آن کشور است. این میراث، سرگذشت گذشتگان ماست که به ما رسیده و از ما به نسل‌های بعدی می‌رسد. هر اقدامی که برای جلوه‌گری این میراث رخ دهد، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این میراث، ارزش هویتی دارد و تمام جوامع و ملل به میراث فرهنگی خود توجهی ویژه دارند، تصریح کرد: به عنوان مثال بروجرد یکی از شهرهای قدیمی ایران است که تاریخ چند هزار ساله دارد و ما به عنوان تولید ثروت از راه رونق گردشگری می‌توانیم از این حوزه‌ استفاده کنیم و بخشی از میراث فرهنگی ایران را بازسازی کنیم و تبادل تاریخی با کشورهای دیگر از جمله خواهرخواندگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات مهمی که در این راستا صورت گرفته، اظهار داشت: بروجرد محله قدیمی و زیبایی به نام بروجردی‌ها دارد و ما منتظر هستیم که بازسازی این محله انجام شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و نسل‌ نو، این محله زیبا را که شامل مظاهر میراثی چون حمام سنتی، مسجد و… است، ببینند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، بروجرد را پایتخت ورشوی کشور و قلمزنی ورشو دانست و گفت: از قدیم مردم این خطه، با نقوش بسیار زیبا و بی‌نظیر به ارائه این هنر می‌پرداختند و این نمونه‌ای از میراث فرهنگی این خطه است.

وی با بیان اینکه باید به صنایع دستی به عنوان یک صنعت نگاه کرد، گفت: علاقه‌مندانی در بخش‌های خصوصی هستند که در این راستا می‌توانند کمک حال میراث فرهنگی باشند، خانه‌های قدیمی زیادی در بروجرد وجود دارد که توسط بخش خصوصی بازسازی شده و به رستوران سنتی، موزه و…تبدیل شده و در اختیار عموم قرار گرفته است. حدود هشت خانه سنتی دیگر مرمت می‌شود تا مورد بهره‌برداری عموم قرار گیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت جهانی آثار تاریخی بروجرد، گفت: در نظر است باغ‌ها و تکیه‌های بروجرد ثبت جهانی شوند و آن زمان مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت. 

مقصودی با اشاره به نقش جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در ایجاد فضای مطلوب رسانه‌ای در این حوزه، ادامه داد: با حضور آقای ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی اتفاقات خوبی رخ داده و تحول‌هایی در حال رخ دادن است. ایشان تریبون هنرمندان در دولت هستند و نگاه ویژه‌ای به میراث فرهنگی و صنایع دستی دارند. برپایی دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی نیز در راستای این نگاه تحول‌گرا حائز اهمیت است.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی توسط معاونت میراث فرهنگی کشور با دبیری علیرضا تابش از ۸ تا ۱۰ آذر ١۴٠٢ در قزوین برگزار خواهد شد.

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید