صفحه اصلی > اخبار : آغاز دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با اجرای تغزیه‌ در ایام فاطمیه به روایت رحمت‌الله متولی+برنامه روز اول

آغاز دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با اجرای تغزیه‌ در ایام فاطمیه به روایت رحمت‌الله متولی+برنامه روز اول

نخستین روز از دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با برپایی ۶ پنل سمینار دیجیتال سازی میراث فرهنگی، نمایش ۱۲ اثر در بخش سینمایی، مستند، فیلم کوتاه و پویانمایی و اجرای ۱۰ اجرا در بخش تئاتر عمارت و واقعه‌خوانی همراه است.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، مطلع جشنواره با تغزیه‌ای در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) به روایت رحمت‌الله متولی در عمارت سعدالسلطنه آغاز شد.

در نخستین روز از جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، شش سمینار در حوزه هنرهای رایانه‌ای در میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

بر این اساس «سمینار دیجیتال‌سازی میراث فرهنگی» که از صبح امروز کلید خورده، با سخنرانی محمد یاری، «فناوری و کاربرد سازی در امور میراثی» به سخنرانی مهدیه بد، «اقتصاد میراث فرهنگی در جهان متاورس» به سخنرانی حسین شیخ‌الاسلام، «آثار چند رسانه‌ای، میراث فرهنگی در عصر متاورس» به سخنرانی افسانه کامران، «تحول شخصیت تاریخی به مثابه سفر قهرمان در روایت انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری» به سخنرانی امیر مهران از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۵ در سرای سعدالسلطنه برگزار خواهد شد.

در ادامه سرای سلطنه میزبان اجراهای بخش تئاتر عمارت خواهد بود. نمایش «چشم اطلسی» به کارگردانی سعید فشنگی، نمایش «مجلس شمر کشی» به کارگردانی سینا صفری در سرای چهارسوق و نمایش «یوسف و زلیخا» به کارگردانی محمود موذنی، نمایش «نگار» به کارگردانی مهدی روزبهانی و نمایش «بازگشت به الموت» به کارگردانی محمدحسین ابراهیمی در حیاط مرکزی سرای سعدالسلطنه اجرا خواهد شد.

همچنین در بخش واقعه‌خوانی، «تعذیه حضرت زهرا (س)» به کارگردانی رحمت‌الله متولی، «سرای سعدالسلطنه و عیاران» به کارگردانی پریسا سیمین‌مهر در سرای چهارسوق و «نقل امیرالمومنین» به کارگردانی علی عظیمی، «نقل نبرد رستم و اشکبوس» به کارگردانی مهرداد کاوسی، «غیرت ایرانی» به کارگردانی جواد آقاپور در حیاط مرکزی سرای سعدالسلطنه اجرا خواهد شد.

در بخش سینمایی، فیلم سینمایی «رویای سهراب» به کارگردانی علی قوی تن و فیلم سینمایی «۶۴۱۰ روز اسارت» به کارگردانی زهره نجف‌زاده در سانس‌های ۱۸ و ۲۰ در سینما بهمن سبز اکران می‌شود.

در ادامه نخستین روز جشنواره ملی میراث فرهنگی، در بخش قزوین در آیینه سینما فیلم‌های «خیابان» به کارگردانی ابوالفضل سروش‌مهر و مهدی چیت‌سازها، «قاب رفاقت» به کارگردانی مهرداد عزیزی پارسا در سانس ۱۴ و در بخش مسابقه کوتاه، پویانمایی و مستند فیلم‌های «افسانه کوه ننوک» به کارگردانی محمدرضا مرادی، «با بابام زیارت» به کارگردانی زینب سادات بدری، «بافتور» به کارگردانی حامد رضایی، «بووکه بارانه» به کارگردانی سید سینا ولدبیگی، «خط‌های آبی» به کارگردانی احمد قصاب شیران، «سایه نیاکان فراموش شده» به کارگردانی مصطفی داوطلب، طاهره شعبانیان، امین اناری، «طهرون تهرون» به کارگردانی ایمان یاری و «مرثیه ناتمام» به کارگردانی احمد حیدریان در سانس ۱۶ سینما بهمن سبز اکران خواهد شد.

آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۸ آذر ماه در تالار اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) علاوه بر اهدای جوایز دو بخش جشنواره، با بزرگداشت شش چهره ماندگار برگزار خواهد شد.

بر این اساس، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد «استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت تهران»،  استادغلامحسین امیرخانی «خوشنویس»، استاد بهاءالدین خرمشاهی «فرهنگ‌نویس، شاعر و روزنامه‌نگار»، پروفسور باقر ساروخانی «پدر جامعه شناسی ارتباطات در ایران»، دکتر علی‌اکبر صالحی «معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم» و مرشد حسین حاج ولیان «پیشکسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای»، توسط قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و استاندار قزوین و اهالی فرهنگ و هنر  مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی توسط معاونت میراث فرهنگی کشور با دبیری علیرضا تابش از ۸ تا ۱۰ آذر ١۴٠٢ در قزوین برگزار خواهد شد.

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید