صفحه اصلی > اخبار و دسته‌بندی نشده : مسعود مفیدی: تولید آثار مختلف برای همه سنین در جشنواره میراث فرهنگی یک ضرورت است

مسعود مفیدی: تولید آثار مختلف برای همه سنین در جشنواره میراث فرهنگی یک ضرورت است

مسعود مفیدی، برنده دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی بهترین کلیپ بخش فضای مجازی «ترکمن من» نخستین جشنواره ملی میراث فرهنگی با اشاره به تاثیر برگزاری این رویداد در آشنایی هرچه بیشتر مردم با میراث فرهنگی کشور بیان کرد: برای نخستین جشنواره مهم در این حوزه باید گفت که این رویداد بسیار خوب و مثبت بود و قطعا هنرمندان و فعالان این حوزه با برگزاری این جشنواره، به ادامه فعالیت در این حوزه تشویق خواهند شد و با تکرار این رویداد که هرسال اتفاق می افتد، قطعا می توان بر حضور و مشارکت بیشتر هنرمندان حساب کرد. البته که باید نکات مهمی هم در برگزاری چنین رویدادی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: بسیاری از سرمایه‌ها و میراث فرهنگی کشور ناشناخته مانده‌اند، بسیاری از هنرمندان هر استان هم شاید از وجود چنین منابع و ثروت هایی فرهنگی و تاریخی در شهر یا استانشان مطلع نباشند؛ بنابراین قبل از اینکه تولید محتوایی در این حوزه صورت بگیرد، بهتر است که مشاوره هایی از سوی وزرات میراث فرهنگی به هنرمندان و فعالان صورت بگیرد. به طور مثال برای کار بعدی خودم در این حوزه، اگر مشاوری از سوی وزارت میراث در مراحل تولید کار کنار تیم باشد، قطعا کار بهتری تولید و ارائه خواهد شد.

مفیدی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره موثری در این حوزه موجب ترغیب مردم به امر حفاظت از میراث فرهنگی خواهد شد؛ توضیح داد: هر اندازه بیشتر به این موضوع و اهمیت آن در حفظ فرهنگ و تاریخ کشور پرداخته شود، قطعا می‌توان تاثیری در اولویت گذاری مردم نیز داشت. با تکرار این جشنواره‌ها و بیان اهمیت آن، این مفهوم را می‌رسانیم که بحث میراث فرهنگی بسیار مهم است و به آن می‌پردازیم.

به گفته برنده دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی بهترین کلیپ بخش فضای مجازی «ترکمن من»، در نخستین دوره این رویداد، مشارکت و استقبال بسیار خوب بود و از لحاظ مردمی بودن نیز شاهد حضور مردم بودیم که آن هم نشان از آگاهی مردم از این جریان دارد و امیدوارم این جریان ادامه‌دار باشد.

وی همچنین در ادامه اشاره کرد: از نظر من، آثاری که در جشنواره حضور داشت، کمی به سنین مخاطب  35 به بالا می خورد و باید بتوانیم در این جشنواره تولیداتی داشته باشیم که تمامی سنین را شامل بشود. شاید یک جوان 20 ساله از منابع میراث فرهنگی در کشور مطلع نباشد و باید با تولیدات مناسب این سنین، اطلاعات خوبی را از این میراث به جوانان ارائه کنیم.

مفیدی با ارائه پیشنهادی به برگزارکنندگان این جشنواره گفت: از نظر من اگر پیش از تولیدات فعالان و جوانان خلاق، آن‌ها را شناسایی کرده در این حوزه با آن‌ها جلسات مشاوره‌ای برای تولید محتوا برگزار شود و آن‌ها را برای تولیدات بهتر و با کیفیت‌تر راهنمایی کنند و با همکاری طرفین این محتوا تهیه و تولید شود؛ قطعا تاثیرگذاری بهتر و بیشتری خواهد داشت تا زمانی که اثری تولید شود و پس از آن مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی بهترین کلیپ بخش فضای مجازی «ترکمن من»، تاکید کرد: برگزاری این جشنواره به همین شکل و منوال به خودی خود قطعا اقدام خوبی است و می تواند توجه همگانی مردم را نسبت به حوزه میراث فرهنگی جلب کند. با برگزاری این جشنواره که وزارت میراث فرهنگی سال گذشته به خوبی نخستین دوره آن را برگزار کرد، توجه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی را به خود جلب کرد و مردم بسیاری از آن باخبر بودند.

منبع: میراث آریا

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید