صفحه اصلی > اخبار : در پیام حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به جشنواره مطرح شد؛ نقش جشنواره میراث‌فرهنگی در معرفی چهره زیبا و پرجاذبه قزوین

در پیام حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به جشنواره مطرح شد؛ نقش جشنواره میراث‌فرهنگی در معرفی چهره زیبا و پرجاذبه قزوین

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نقش دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی را در معرفی چهره زیبا و پرجاذبه قزوین را سازنده دانست. 

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، شب گذشته مراسم افتتاحیه دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با حضور مسئولان، مردم، هنرمندان و اصحاب رسانه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد. در بخشی از این مراسم از چهره‌های ماندگار و فرهیخته استان قزوین با حضور مسئولان استانی و کشوری تجلیل شد که نام حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نیز در این فهرست قرار داشت‌. 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با صدور پیامی ضمن پوزش برای حضور نداشتن در مراسم، از دست‌اندرکاران و متولیان جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی قدردانی کرد. 

شرح پیام ایشان بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحيم

و صلى الله على سيدنا و نبینا محمد و آله الطاهرين

السلام علیک اینها الصديقه الشهيده

قال الله العظيم : لقَدْ كَانَ لِسَبَا فِي مَسْكَنِهِمْ آيَةٌ جَنَّتَانِ عَنْ يَمِينِ وَشِمَالِ كُلُوا مِنْ رِزْقِ رَبِّكُمْ وَاشْكُرُوا لَهُ بَلدَةٌ طَيِّبَةً وَرَبِّ غَفُورٌ برگزاری دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با همت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و با اراده و عزم راسخ مسئولین محترم استان بویژه برادر ارجمند جناب آقای اعلایی استاندار، مومن متعهد و پرتلاش و مدیر عالم و کار آزموده میراث فرهنگی برادر ارجمند جناب آقای مهندس خزائلی موجب امتنان و سپاس است. انتخاب استان قزوین برای میزبانی این جشنواره ملی حکایت از تاریخ کهن و درخشان شهر قزوین دارد؛ قزوین شهر علم دانش و میراث‌دار فرهنگ و تاریخ تمدن اسلام و ایران است. مردان و زنان فرهیخته و افتخارآفرین این شهر در طول تاریخ پر افتخار هفت هزار ساله با دانش انباشته و مهارت‌های ارزشمند خویش میراث گرانقدری را برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.

میراث گرانبهایی که ،علم ،هنر ،فرهنگ تمدن ،تجارت معماری فاخر و ارزش‌های والای ملی و دینی را در اوج و کمال به نمایش گذارده و برای نسل امروز و فردا بویژه جوانان هوشمند و فرزانه ایران الهام بخش امید ،آفرین راهگشا و پیام آور عزت و اقتدار در پرتو آراستگی به دانش و هنر است.

از این منظر شایسه است دیار میتودری را مهد دانش و شهر علم ادب و هنر نامید.

امیدوارم کارهای بزرگ همانند جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که بستری مناسب و شایسته برای بازتاب صدها اثر هنرمندان و نخبگان فرهنگی در حوزه معرفی میراث ملی و فرهنگی است، نقش سازنده و ماندگاری در برداشتن نقاب از چهره زیبا و پرجاذبه قزوین و شناساندن آن به اهالی فرهنگ و هنر ایفا کند.

این گام‌های بلند که با همت مردان اندیشمند و بلند قامت کشور برداشته میشود می‌تواند به احیای غرور ملی، دینی و پاسداشت ارزش‌های والای انسانی بیانجامد. لازم می‌دانم با پوزش از اینکه افتخار حضور در جمع فرهیختگان استان و کشور را نداشتم از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی تشکر کرده، از دوست و برادر ارجمندم جناب آقای دکتر دارابی، قائم مقام محترم وزیر، در راهبری شایسته این جشنواره فاخر تشکر و تقدیر ویژه داشته باشم.

والسلام عليكم و رحمت الله

سید محمد حسن ابوترابی

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید