صفحه اصلی > اخبار : پویش«میراث بانان کوچک» شروع به کار کرد+ویدیو

پویش«میراث بانان کوچک» شروع به کار کرد+ویدیو

در آستانه برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، پویش «میراث‌بانان کوچک» به عنوان یک فرصت ویژه برای پیوندنسل نو با میراث کهن شروع به کار کرد.

پویش«میراث‌بانان کوچک» با هدف افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در آستانه دومین جشنوارهملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی کشور، تعریف شده است.

بر این اساس کودکان و نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال از سراسر کشور می‌توانند داستان‌ها یا موضوعات مرتبط با دریافت‌های شخصی ازمیراث خانوادگی، محلی و قومی خود (آیین‌ها، لهجه‌ها، مثل‌ها و…) را در کنار ارائه پیشنهاد و توضیح پیرامون حفاظت از آن‌ها را در اینپویش به اشتراک بگذارند.

«خاطره‌نویسی»، «سفرنامه»، «عکس و فیلم» از آنچه «میراث فرهنگی» نامیده می‌شود که می‌تواند شامل میراث ملموس (مکان‌هایتاریخی، صنایع دستی و…) و میراث ناملموس (آیین، فرهنگ‌ها، رسوم تاریخی، سنن محلی و بومی، لالایی‌ها، اسباب‌بازی، بازی‌های محلی و…) باشد هم بخش دیگری از این رویداد رسانه‌ای را شامل می‌شود. شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال محتوای مربوط به آن‌ها، در این پویش ملی شرکت کنند.

در حوزه آثار مکتوب هم شرکت‌کنندگان ‌در قالب ورد می‌توانند آثار خود را به ایمیل مذکور ارسال نمایند.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی توسط معاونت میراث فرهنگی کشور و با دبیری علیرضا تابش از ۸ تا ۱۰ آذر ١۴٠٢ درقزوین برگزار خواهد شد.

دعوت به پویش توسط: الهه حریریان؛ راهنمای موزه و متخصص حوزه کودک و موزه

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید