صفحه اصلی > اخبار : علیرضا خزائلی: معرفی ظرفیت‌های استان قزوین، مهم‌ترین مأموریت ما در جشنواره میراث فرهنگی است

علیرضا خزائلی: معرفی ظرفیت‌های استان قزوین، مهم‌ترین مأموریت ما در جشنواره میراث فرهنگی است


علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین درباره برگزاری دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: مهم‌ترین ماموریت ما موضوع معرفی استان قزوین است و اینکه بتوانیم هم‌میهنانمان را به ویژه در استان‌های همجوار از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این استان آگاه کنیم.

علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین درباره برنامه‌های استان قزوین برای برگزاری جشنواره میراث فرهنگی گفت: از ابتدای شهریور پیش‌رویدادهای متعددی را با مهمانان خارج و داخل استان برگزار کردیم؛ این مهمانان با حضور اصحاب رسانه و با هماهنگی وزارتخانه به قزوین آمدند و با ظرفیت‌های این استان آشنا شدند. دومین نکته ایجاد حس و حال فضای جشنواره میان اهالی قزوین بود. با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان آموزش و پرورش به‌ویژه برای قشر محصل کودک و نوجوان برنامه‌های متعددی را در بناهای تاریخی اجرا کردیم تا بتوانیم حال و هوای جشنواره را پیش از برگزاری جشنواره در قزوین ایجاد کنیم.
خزائلی ادامه داد: این برنامه‌ها در اماکن تاریخی برگزار شد و شور و شعفی میان شرکت‌کنندگان و مربیان ایجاد شد که از آن ابراز رضایت داشتند. همچنین تعداد بی‌شماری از بناهای تاریخی برای اجرای رویدادهای جشنواره آماده شدند یا در حال اتمام هستند و سعی می‌کنیم جشنواره را در خیابان‌های قزوین و با مردم برگزار کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین درباره تاثیر این جشنواره در معرفی میراث فرهنگی گفت: تاثیر بسزایی دارد. سال گذشته که یزد میزبان این جشنواره بود، به همراه جمعی از مدیران عالی رتبه استان قزوین به یزد رفتیم. مردم عادی و مدیران و مسئولان استان یزد در کنار هم در این جشنواره حضور داشتند و تاثیر برگزاری این جشنواره را در رونق گردشگری نوروز ۱۴۰۲ به ما اعلام کردند که بسیار رضایت‌بخش بود؛ پس قطعا موثر خواهد بود.
خزائلی ادامه داد: همان‌طور که دوره اول جشنواره برای یزد موثر بود، جشنواره دوم نیز برای قزوین موثر خواهد بود. اما تذکر مهم به خودمان این است که قطعا برگزاری یک جشنواره معجزه نمی‌کند، ما موظف هستیم با استمرار برنامه‌های معرفی این نکته را در ذهن هموطنانمان همواره پررنگ نگه داریم که قزوین مقصد مناسبی برای انتخاب برنامه‌های گردشگری است.
وی در ادامه گفت: تاکید شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، برگزاری آن با حال و هوای شهر قزوین است. قطعا شرایط و امکانات پایتخت یا شهرهای بزرگ برای میزبانی این جشنواره‌ها مناسب‌تر است ولی تلاش خود را برای میزبانی شایسته جشنواره انجام می‌دهیم. مزیت رقابتی قزوین این است که تمام ارکانی که در دستگاه‌های همکار استانداری، حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با صدق و رضایت دل و حسن‌خلق تلاش می‌کنند و امیدواریم این میزبانی که از دل ما برآمده بر دل مهمانانمان بنشیند.
دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با دبیری علیرضا تابش از ۸ تا ۱۰ آذر ١۴٠٢ در استان قزوین برگزار خواهد شد.

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید