صفحه اصلی > اخبار : نزدیک به دو هزار اثر به دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی رسید/  ٨ تا ۱۰ آذر زمان برپایی جشنواره

نزدیک به دو هزار اثر به دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی رسید/  ٨ تا ۱۰ آذر زمان برپایی جشنواره

دکتر علی دارابی عنوان کرد: جشنواره برای دیده شدن، معرفی، رقابت، افزایش سواد میراثی و توجه بیشتر به اهمیت میراث فرهنگی است.

دکتر علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و رییس شورای عالی سیاستگذاری دومین جشواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، بعد از بازدید از دبیرخانه دائمی جشنواره در یادداشتی در خصوص این رویداد نوشت:«بازدیدی از دبیرخانه دائمی جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی داشتم و از نزدیک در جریان کارها و نحوه دریافت و ثبت آثار و سایر امور دبیرخانه قرار گرفتم. همچنین در جلسات شورای سیاست گذاری جشنواره که جمعی از بزرگان و صاحب نظران سینما، تئاتر، فرهنگ، هنر و رسانه کشور عضویت دارند از نظراتشان بهره بردم.

دومین دوره جشنواره در استان قزوین از ۸ تا ۱۰ آذرماه سال جاری به میزبانی استانداری قزوین برگزار خواهد شد. (جشنواره نخست در استان یزد در بهمن ماه سال گذشته برگزار شده بود).

جشنواره‌ها فرصت مهمی هستند برای رقابت سالم میان هنرمندان و گامی بزرگ برای ارتقاء سطح کیفی تولیدات و برنامه‌ها. در این رخداد، توجه ویژه‌ای به مسایل مهم کشور صورت می‌گیرد و در این راستا افزایش سواد میراثی در جامعه و جلب توجه اقشار مختلف به میراث فرهنگی مدنظر ماست. از رهگذر برپایی جشنواره است که استان میزبان فرصتى مى‌يابد كه در كانون افكارعمومى و رسانه ها قرارگيرد. 

هنرمندانى كه به استان سفر می‌کنند در بازگشت، سفیران و پیام‌آوران شایسته‌ای برای معرفی استان، جاذبه‌های فرهنگی، سیاحتی، زیارتی، گردشگری و نیز توانمندی‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی آن خواهند بود.

الان ماه‌هاست که همکاران سخت کوش و پرتلاشم در معاونت میراث فرهنگی و نیز استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با مشارکت و همراهی سایر نهادها در تدارک این جشنواره بزرگ و مهم هستند. نهادها، بنیادها، دستگاه های دولتی و انجمن‌های غیر دولتی زیادی با ما برای برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی هنری همکاری می‌کنند که از همه آنان کمال تشکر را دارم. 

جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر، رسانه و ارتباطات ایران در امور سیاستگذاری، راهبردی و برنامه ریزی از ماه‌ها قبل در قالب «شورای سیاست گذاری جشنواره» یار و مددکار بوده‌اند خانم ها؛ پوران درخشنده، مریم جلالی، آتوسا مؤمنی و آقایان؛ رسول صدرعاملی، احمدرضا درویش، شهرام گیل آبادی، جواد قارآیی، مهدی فرجی، محمد حمیدی مقدم، مهدی آذرپندار، سید عباس فاطمی، علیرضا تابش، مهدی رمضانی ،سید مجید امامی، حسن میثمی، علی طلوعی، محمدرضا حسنایی، مصطفی ده‌پهلوان، مهدی رجحانی، علیرضا خزائلی. که از همه این گرامیان صمیمانه قدردانی و تشکر می کنم. 

جشنواره برای دیده شدن، معرفی، رقابت، افزایش سواد میراثی و توجه بیشتر به اهمیت میراث فرهنگی است. هنرمندان و پژوهشگران «آینه داران میراث فرهنگی ایران» هستند، قدر هنرمندان را بدانيم اينان سرمايه اجتماعى و اعتبار فرهنگ وهنر كشور هستند.»

پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید