صفحه اصلی > اخبار : رسول صدرعاملی: «جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی» قابلیت‌های بالای خود را ثابت کرده است/ توجه ویژه‌ اهالی سینما به میراث ناملموس کشور

رسول صدرعاملی: «جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی» قابلیت‌های بالای خود را ثابت کرده است/ توجه ویژه‌ اهالی سینما به میراث ناملموس کشور

رسول صدرعاملی با بیان این که جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی تا به اینجای مسیر ثابت کرده که قابلیت‌های بالایی دارد، گفت: این جشنواره به دلیل جذابیت‌های بسیار درخشانی که دارد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

رسول صدرعاملی، کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان این که جشنواره چندرسانه‌ای به دلیل جذابیت‌های بسیار درخشانی که دارد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: این جشنواره از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار ویژه است و اقتضای بین‌المللی شدن را نیز داراست. 

او همچنین با بیان این که مسئولان مربوطه می‌توانند با سایر کشورها به تفاهم برسند و این جشنواره مهم را جهانی‌تر برگزار کنند، افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهترین گزینه برای معرفی آثار و جاذبه‌های ایران است و می‌تواند برای جهانی شدن آن‌ها برنامه‌ریزی کند. 

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما با اشاره این که جشنواره چندرسانه‌ای تا به اینجای مسیر ثابت کرد که قابلیت‌های بالایی دارد، ادامه داد: ایران از لحاظ آثار گردشگری و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس بسیار غنی است و وزارتخانه‌ مربوطه می‌تواند با حضور خود زمینه برنامه‌سازی‌های متعدد با تمرکز بر این موضوعات را بیش از پیش فراهم کند. 

صدرعاملی افزود: توجه به میراث گران‌بهای ایران برای فعالان در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌ها اهمیت بالایی دارد؛ برای مثال اهالی سینما در بخش داوری فیلم‌ها به میراث ناملموس کشور بسیار اهمیت می‌دهند و برای آن توجه ویژه‌ای قائل هستند.

پست های مرتبط

جواد قارایی: «جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» فرصتی کم‌نظیر برای معرفی ایران است/ مهم‌ترین موضوع در جشنواره‌ها اعتبار آن است

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه و استان عنوان کرد.

مهر 30, 1403

پوران درخشنده: جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی باعث انتقال فرهنگ به «نسل Z» می‌شود/ برگزاری جشنواره به صورت منطقه‌ای ریشه‌های مشترک را پیدا می‌کند/ بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و رسانه‌ها

یک کارگردان سینما گفت: برگزاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی می‌تواند باعث آشنایی کودکان و نوجوانان با داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و تمدنی ما شود و در حقیقت با برگزاری این جشنواره انتقال فرهنگ به نسل جدید اتفاق می‌افتد.

مهر 29, 1403

معرفی مدیران بخش‌های سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی

مدیران بخش‌های مختلف سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی معرفی شدند.

مهر 29, 1403

دیدگاهتان را بنویسید