صفحه اصلی > اخبار : استاندار قزوین : تاریخ کهن قزوین را به مردم معرفی نکرده ایم

استاندار قزوین : تاریخ کهن قزوین را به مردم معرفی نکرده ایم

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی قزوین اظهار داشت: یکی از مزیت‌های کم‌تر توجه شده در استان قزوین جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی و گردشگری این مرز و بوم است که در ۲ سال گذشته برای توجه بیشتر به آن کارویژه های متعددی انجام شده است.

وی با اشاره به ایده «اقتصاد توجه» افزود: «توجه» به هر موضوعی می‌تواند ظرفیت اقتصادی و ارزش افزوده به وجود بیاورد و در همین راستا باید برای ارزش آفرینی توجه به مقوله گردشگری در استان برنامه ریزی کرد چراکه بستر و ظرفیت موجود است و می‌توان با توجه به این ظرفیت‌ها آن را تبدیل به ارزش افزوده کرد.

اعلایی گفت: جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان قزوین متقاضیانی دارد که اطلاع از این ظرفیت‌ها ندارد و اگر در جریان قرار بگیرند مورد استقبال واقع خواهد شد، بنابراین باید نسبت به معرفی این ظرفیت‌ها کار ویژه‌های متعددی تعریف شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: علاوه به موضوعات مادی و اقتصادی، این میراث گرانبها ریشه‌های کهن این دیار را نشان می‌دهد که فراتر از موضوعات مادی است و منجر به خودباوری می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شما جوانان اهل قزوین، شما دختران و پسرانی که در این فضای اقلیمی و فرهنگی تنفّس و رشد می‌کنید، به این سابقه کهن تکیه کنید» اظهار داشت: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم تاریخ کهن و داشته‌های ارزشمند قزوین را حتی به اطلاع مردم قزوین برسانیم و برگزاری مناسبت‌هایی مانند جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وی افزود: در سطح کشور جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود و در استان هم به تناسب موضوعات مختلف جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود ولی تفاوت این جشنواره در در این است که طراحان آن عمدتاً موثرینی هستند که عمق دید وسیع و اثرگذاری اجتماعی بالایی دارند و می‌توان از آن بهره خوبی برد.

اعلایی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزاری جشنواره ملی چندرسانه ای میراث فرهنگی را جدی بگیرند، گفت: موضوع “جایزه ویژه قزوین” هم که یکی از بخش‌های جانبی این جشنواره است باید به گونه‌ای طراحی شود که به صورت سالانه در قزوین برگزار شود و به عنوان یکی از مناسبت‌های استان شناخته شود، این بخش باید به گونه‌ای اجرا شود که مردم درگیر آن شوند و بتوانند آثار خود را ارسال کنند.

برچسب ها :
پست های مرتبط

گام مهم در بین‌المللی‌شدن | پیشنهاد علی دارابی جهت برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی» میان کشورهای عضو «مجمع تمدن‌های کهن»

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از…

دی 2, 1402

اعلام آمادگی برای بین‌المللی شدن «جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی»/ «فرهنگ» بهترین راه برای گفت‌وگوی کشورها با یکدیگر است

علی دارابی گفت: پیشنهاد می‌کنم برگزاری «جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» میان کشورها…

آذر 30, 1402

نتایج خوب جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی / رویدادی مهم برای افزایش آگاهی میراثی مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گفت: برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای…

آذر 30, 1402

دیدگاهتان را بنویسید